Tid...

Det hinner gå en hel del tid mellan mina blogginlägg här. Sedan jag skrev senast har det hänt en hel del saker, inga dramatiska förändringar, men en del saker. Jag har gjort undan alla skoluppgifter för hösten vilket är JÄTTESKÖNT! Nu är det bara julkonserterna kvar, eller rättare sagt, en julkonsert eftersom vi hade en igår. Engegemanget på repen har väl känts sådär men konserten igår var riktigt kul! Jag tror många gick in med en bra inställning till slut (det har gnällts som en del saker i veckan. Till viss del förståeligt men lite onödigt också). Jul, jul, strålande jul blev jättefin. Hela den stora kören följde verkligen Westberg, maffig känsla. Sedan var det dags för Barbara Hendricks att sjunga O helga natt eller Minuit Chrétiens som den heter på franska. Det var också häftigt för mig som arrangerat upp stycket för Norrbotten NEO att stå på körläktaren precis ovanför Barbara och lyssna. Det blev riktigt pampigt och vackert. Känns skitbra att jag kommit så här långt. Jag vet vad jag kan prestera.

På fredag åker jag till Sollentuna. Sedan till Göteborg efter 2 dagar hemma. Anna D fyller 25 och det vill jag bara inte missa! Ska bli nice med familjejul i år också, dvs. mamma, pappa, syrran, brorsan, svåger och världens bästa systersöner hemma i Sollentuna. Jon kommer jag inte träffa så mycket. Han har fått mycket extrajobb. På vissa sätt tråkigt men jag vet att han vill jobba så jag tycker det är bra att han får chansen. Håller tummarna för ett fast jobb åt honom snart...

En nyhet från min och Jons sida annars är att vi ska flytta ihop den 1 mars :) Vi har fått en 2:a på andra sidan vägen! Fortfarande nära vännerna men fortfarande lite avsides... Ska bli skönt! Skönt att vi äntligen kommer dela ett boende tillsammans, att jag slipper springa mellan våra lägenheter, Gräddan (Jons katt) får mer sällskap... och att bygga upp något nytt!

Oj, tiden springer! Det känns verkligen som den snurrar fortare och fortare...

Dags att städa och packa!

Kommentarer
Postat av: Linda

Åhåå, flytta ihop alltså? Grattis! Vad roligt :)



Kramar o pussar

2008-12-19 @ 21:34:12
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0