Det släpper ju!

Jag kan verkligen rekommendera det där med att slänga negativa och onödiga tankar i papperskorgen. Så skönt det känns! Hur gör jag då? Jo, när jag märker att jag är inne i samma negativa tankegångar som många gånger tidigare, försöker jag komma ur dem genom att andas djupt och acceptera sånt som varit jobbigt. Jag förlåter om det behövs. Sedan försöker jag komma på något positivt jag kan tänka på. Inte något ytligt som att se fram emot en shoppingrunda, utan något som känns meningsfullt. Det kan handla om att säga åt mig själv hur värdefull jag är eller att önska välmående åt någon som jag vet behöver det. Det krävs lite ansträngning men efter ett tag lyckas jag koncentrera mig på det positiva. Den där gnagande klumpen i magen försvinner mer och mer. Jag kommer få göra den här övningen ett tag framöver för att det positiva tänkandet ska bli mer bestående hos mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst släpper det! Vad härligt att läsa dina beskrivningar om hur du gör, vi behöver alla bli påminda då och då om hur vi kan förändra vårat eget tankesätt så att vi är lite schyssta mot oss själva istället för att gå runt med en klump i magen eller en cementryggsäck på ryggen.



Lycka till!

Puss o kram

2008-09-01 @ 14:03:07
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0