vardagsliv

Sitter hemma i soffan och snorar. Jepp, febrig är jag också. Kände av något litet igår morse som sedan utvecklades under dagen. Tråkigt att inte kunna gå till skolan idag när jag bara skulle ha haft roliga lektioner som klassmusik. men men, samtidigt så otroligt skönt att få sova ut. Jag sov nog 10 timmar inatt! Blir nog att vara hemma imorgon också tror jag. Trist att sitta hemma i lägenheten men man kan ju ha små projekt för sig, typ få mungbönorna att grodda sig. jag har sköljt dem i några dagar nu...hoppas inte att det misslyckas! De är så goda och vitaminrika!

Annars har det varit en ganska lugn, om än saker-att-ta-tag-i vecka. Konserten i Sundsvall har varit, vilket var bland de största upplevelserna för mig hittils! Jag fick mycket bra feedback från olika håll så jag gick ju på moln ett bra tag! Förra helgen var jag och Jon i Göteborg på hans äldsta systers bröllop. Det var ett fint och lite annorlunda bröllop men väldigt lyckat. Tror brudparet uppskattade det, särskilt eftersom de känt sig ganska stressade innan. Jag tror att de njöt av stunden när den väl var inne. Och Jon höll ett jättefint tal! Jag fick tårar i ögonen i alla fall (stolt flickvän :).

Nu är jag liksom tillbaka i vardagen. Blir inget resande eller uppföranden på ett tag men det känns faktiskt ganska skönt med vardag. Har blivit bättre på att inte ta på mig för mycket och att göra bort det jag ska i veckorna - vilket innebär fler lediga helger! Hoppas jag kan fortsätta att ha det så.

Kommentarer
Postat av: Linda Niska

Lediga helger är helt klart en dygd. Jag läste igenom gamla blogginlägg från i våras och det är ju inte klokt vad sjukt mycket jag hade. Det här sommarlovet har verkligen gett mig perspektiv, jag kommer knappt ihåg hur det är att stressa så oerhört. Hoppas jag kan fortsätta såhär nu hela livet, och lycka till med mungobönorna! Mums! :)



Puss o kram

2008-10-14 @ 17:01:03
URL: http://niskalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0