hänt sedan senast...

Nu var det ett tag sedan jag skrev något och jag har verkligen varit på gång att skriva under flera dagar nu. Så här kommer det...

Är tillbaka i Piteå sedan snart 3 veckor. I början måste jag säga att jag inte var så pepp på att vara här. Kick-offen var ju kul, RIKTIGT kul! Men att börja skolan kändes rätt motigt först. Fjärdeårsstudent på musikhögskolan. Jag är hemma här nu, inte mycket är nytt. Så kändes det. Tog det väldigt lugnt under de första två skolveckorna. Nu börjar jag komma igång lite i taget och det börjar lossna. Har trots allt mycket att se fram emot - nästa vecka åker jag till Sundsvall och lyssnar på uruppförandet av mitt klassiska stycke "Reactions of the Mind." Bara det är ju stort! En konsert utanför skolan dit publiken kommer för att de är genuint musikintresserade och dit dirigenten rest över halva jordklotet. Och - konserten går i kvinnans anda - kvinnlig dirigent, kvinnliga kompositörer och kvinnlig solist. Spelar gör Nordiska kammarorkestern. Inte hade jag tänkt mig det här, inte för 3 år sedan, särskilt inte för 7 år sedan när jag gick på Rytmus.

I skolan finns det mycket annat att se fram emot. Jag ska läsa klassmusik, dvs spela instrument som jag inte är van att spela tillsammans med andra (brukar vara en väldigt uppskattad kurs), ha sånglektioner (yeeeeey!!!) och sist men inte minst, åka till GAMBIA i vår!!! Så vad hade jag att gruva mig över egentligen när jag kom hit efter sommarlovet??

Jon har fyllt år också. Kändes speciellt och underbart att få vara med och fira den. Jag och några kompisar skämde bort honom ordentligt, vilket han verkligen förtjänar. Känns så bra att jag äntligen kan vara så generös mot en person och att han uppskattar det och ger mig så mycket tillbaka. Det kanske låter konstigt men jag har inte alltid fått det bemötandet hos tidigare pojkvänner och jag är en person som verkligen gillar att ge.

Jon står i köket och rullar köttbullar, mums vad gott det ska bli med mat! Låter som att vi bor ihop. Inte än men vi delar på väldigt mycket och jag hoppas att vi flyttar ihop någon dag.

Nu ska jag surfa vidare. Surf on all you surfers!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0