Kompositörsliv i Sundsvall!

Jepp, nu har jag varit här en dag. Hittils har jag inget att klaga på, njuter verkligen av tillvaron! Inte för att jag brukar fästa mig materiellt men det är helt underbart att få bo på ett hotell där man har nära till allt +en TV, badkar och trådlöst internet på rummet... Frukosten är också nice! Drack ett jättegott grönt chai i morse. Och det grova brödet är verkligen kanon för magen! Nog för att jag älskar medelhavet men när jag är där saknar jag det grova brödet i Norden! Som sagt, bekvämligheterna njuter jag till fullo av, jag vet att det är något jag inte får uppleva så ofta.

Idag har det varit rep i Stadshuset inför konserten i morgon. Mitt stycke repades först. Fast innan dess fick jag bekanta mig med en hel grupp elever från ett estetiskt gymnasium i stan. Fick berätta lite om mig själv och mitt stycke. Sedan var det dags för rep. Kände mig ganska virrig under tiden som jag skulle försöka lyssna, hålla koll och svara på frågor. Försökte tänka positivt och att jag gjorde ett bra jobba samtidigt som jag gruvade mig lite och tänkte "Vad får de för intryck av mig nu?" men när de gjort en sista genomspelning innan fikarasten lät stycket klart bättre än under första genomspelningen. Så nu känner jag mig förväntansfull inför morgondagen! Och det som nog betydde mest för mig var att musikerna gav mig så mycket bra feedback. Det taggar mig verkligen! Hoppas verkligen det känns lika bra i morgon!

Annars har jag varit runt i Sundsvall lite på eftermiddagen, det är en väldigt häftig stad. En ordentlig stadskärna omgiven av skogsklädda höjder. Lite ovanligt men otroligt vackert!

Avslutade kvällen med att käka middag med några från orkestern och dirigenten. Har verkligen blivit bortskämd med god mat och trevliga människor och eftersom jag vet att kompositörslivet inte alltid är så glamoröst så vill jag bara ta in så mycket som möjligt! Just nu är livet dolce helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0